Logo firmy na opakowaniu krówek

Pracując w usługach nauczyłem się, że wzajemne relacje z partnerami biznesowymi jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Co więcej, wielu moich kolegów z branży uważa, że bez regularnego dbania o dobre relacje z kluczowymi dla nas osobami u klienta nie ma szans na realizację ustalonego planu sprzedażowego, ponieważ w czasach wygórowanych oczekiwań od strony przełożonych ewentualna utrata klienta może całkowicie uniemożliwić osiągnięcie oczekiwanych przez przełożonych wyników sprzedaży.

Opakowanie firmowych krówek jako dbanie o relacje

krówka firmowa z logoW mojej pracy ważne jest to, że nie zajmuję się pozyskiwaniem klientów indywidualnych. Moim celem jest nawiązywanie i utrzymywanie współpracy z różnego rodzaju przedsiębiorstwami, dlatego potencjalnymi partnerami biznesowymi w moim przypadku są kluczowe osoby w dziale kadr i płac. Dbając o dobre relacje kilka razy w roku odwiedzam klientów z drobnym upominkiem. Ponieważ w większości współpracuję z paniami, najczęściej takim podarunkiem jest krówka firmowa z logo mojej firmy. Oczywiście nie jedna, a mała paczuszka. Muszę przyznać, że jest to bardzo skuteczny podarunek, dzięki któremu zarówno ja, jak i prezentowana przeze mnie oferta są znacznie lepiej odbierane, niż wcześniej, kiedy w mojej firmie prezentami były kalendarze czy inne standardowe gadżety. Od kiedy udało mi się przekonać przełożonych do zmiany rodzaju upominków dla klientów, efekty są wyraźnie zauważalne. Zresztą, potwierdzają to sami klienci, którzy są zachwyceni krówkami, a jak sami przyznają zupełnie nie korzystali z otrzymywanych wcześniej gadżetów, ponieważ podobnych przedmiotów mieli dużo, gdyż wszystkie firmy partnerskie przekazywały im podobne prezenty. Paczuszka krówek spersonalizowane przez umieszczenie na paczce logo reprezentowanej przeze mnie firmy wyróżnia się i wiąże się z pozytywnymi emocjami, jak to często ma miejsce w przypadku słodkości. Dodatkową zaletą jest korzyść finansowa dla mojego pracodawcy, ponieważ krówki są wyraźnie tańsze niż kalendarze firmowe czy inne drobiazgi, które były wcześniej wręczane naszym klientom.

Wręczanie drobnych podarunków przez pracowników działów sprzedaży w relacjach pomiędzy firmami jest czymś standardowym i funkcjonującym od wielu lat. Niestety, wiele z takich upominków jest sztampowa i zupełnie niewykorzystywana przez obdarowywane osoby, w konsekwencji będąc zbędnym i nietrafionym kosztem. Krówki czy inne słodycze stają się coraz popularniejsze, ponieważ znacznie częściej są wykorzystywane, a dodatkowo są tańsze niż standardowe prezenty i kreują bardziej pozytywne emocje.